Home  /  Medijska scena  /  Arhiva vesti do septembra 2011.

09. 08. 2011

INTERNET ZAJEDNICA I TRADICIONALNI MEDIJI

Prenošenje događaja na Kosovu preko Tvitera istaklo važnost građanskog novinarstva

Beograd, 09.08.2011. (Danas) - Na domaćoj Tviter (Twitter) sceni vodi se intenzivna diskusija povodom tekućeg medijskog izveštavanja sa Kosova. U fokus diskusije dospeo je šesnaestogodišnji Stefan Živković (@stefanzivkovic) iz Zubinog Potoka, koji je zahvaljujući dinamičnom izveštavanju putem svog Tviter naloga sa lica mesta, pod #kosovo Tviter "stream", uspeo ono što klasični mediji većinom nisu - da velikom brzinom prenese autentične informacije i nadomesti relativno sporo informisanje koje nude tradicionalni mediji.

Ovo je podiglo medijsku prašinu i podstaklo brojne diskusije o tome da tradicionalni mediji nisu spremno dočekali "online" komunikacije. Zašto je tako? I čemu jaz između takozvanih tviteraša, blogera i ostalih internet aktera na jednoj i konvencionalnih medija na drugoj strani? Neki od odgovora mogli su se čuti na otvorenom stolu "Društvene mreže i mediji: Twitter na Kosovu", održanom nedavno u Medija centru.

Bitan razlog za organizovanje ovog i sličnih skupova leži u sve jačem uticaju internet zajednice na tradicionalne medijske i novinske kuće. Podižući svest javnosti o kvalitetnom informisanju i dvosmernoj komunikaciji koja rađa nove informacije, „online" zajednica želi da ukaže na postojeće razlike u pristupu kreiranju vesti i njihovoj distribuciji između „online" i tradicionalnih medija, ali iznad svega na neophodnost i prirodnost saradnje ova dva medijska sveta. Kako bi se javnost precizno i pravovremeno informisala, potrebno je uključiti sve relevantne medijske aktere, uključujući i "online" zajednicu, koja daje nemerljivi doprinos stvaranju vesti. Dinamika, stalni razvoj i promenljivost industrije komunikacija zahteva blisku saradnju između klasičnih medija i "online" zajednice i stvaranje interakcije neophodne za kreiranje brzih i objektivnih informacija.

Dešavanja na Kosovu su aktuelna tema, ali samo jedna od mnogih koje mogu i treba da podstaknu tradicionalne medije da se u prenošenju informacija i stvaranju vesti uključe u interaktivnu komunikaciju sa internet zajednicom. Kako uključiti tradicionalne medije u "online" komunikacije i kreiranje sadržaja na internetu? Kako ostvariti saradnju ova dva naizgled suprotna, a tako kompatibilna sveta? Prvi korak je informisanje klasičnih medija o načinima funkcionisanja internet zajednice, temama aktuelnim na društvenim medijima, uticajnim i ključnim "online" pojedincima, kao i neophodnosti provere autentičnosti nekih "online" informacija. Nakon početnog upoznavanja, prihvatanja međusobnih razlika i prepoznavanja prednosti i manjkavosti oba sveta, saradnja bi mogla da krene svojim tokom u pravcu realizacije sinergije koja više nije budućnost, već realnost komuniciranja koju uveliko živimo.

Executive Group 

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs