25. 02. 2014
ANEM POSTIGAO SPORAZUM O JEDINSTVENOJ TARIFI NAKNADA SA OFPS I PI
Beograd, 25.2.2014. - Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM) je juče potpisala Sporazum o jedinstvenoj tarifi naknada za emitovanje fonograma i na njima zabeleženih interpretacija sa kolektivnim organizacijama OFPS i PI, čime su pregovori koji su vođeni od oktobra prošle godine uspešno završeni.
ANEM je sa kolektivnim organizacijama OFPS i PI, uz podršku Zavoda za intelektualnu svojinu, početkom oktobra započeo rad na Sporazumu o tarifi. Cilj obe strane u pregovorima je bio da se dođe do uravnotežene, realne i primenjive tarife koja bi uvažavala i potrebe emitera i potrebe kolektivnih organizacija.
Najbitniji delovi Sporazuma se odnose na sledeće:
- Izmenjena su pravila u pogledu računanja osnovice, koja će se isključivo vezivati za prihode od emitovanja; tako u osnovicu ne ulaze prihodi od projekata, prihodi od prodaje, produkcije i drugi prihodi koji nisu u vezi sa emitovanjem. Na osnovicu se, uz određene uslove, u startu priznaje umanjenje od 10 % na ime marketinških troškova;
- Procenti tarife se određuju u skladu sa odgovarajućim tarifnim brojem, s tim što se razlikuju tri kategorije radija: radio celokupnog programa, zabavni radio i muzički radio, uz primenu različitih procenata (od 2.75 do 4 %), u zavisnosti od zastupljenosti muzičkog repertoara u prajm tajmu (06-18h), odnosno od vrste programa koji se emituje na radiju; za TV se primena procenta uređuje u odnosu na zastupljenost muzičkog repertoara a kreće se od 1.3 % za TV stanice kod kojih je zastupljenost repertoara do 25 %, do 3.3 % - za TV stanice gde je ta zastupljenost preko 75 %.
- Minimalna naknada se određuje u odnosu na broj stanovnika u servisnoj zoni pokrivanja, koja predstavlja stvarnu, ne geografsku zonu pokrivanja, množenjem sa koeficijentom (0.003 - za radio i 0.012 - za TV) i vrednošću boda (11 dinara bez PDV-a);
- Uz određene uslove, na kraju obračunskog perioda se odobrava i popust od 15% na obračunatu naknadu.
ANEM se nada da će određivanje tarife pregovorima i ubuduće biti pravilo, imajući u vidu intenciju Zakona o autorskim i srodnim pravima, kao i da kolektivne organizacije neće jednostrano posezati za rešenjima koja uopšte ne uvažavaju potrebe korisnika, odnosno realnost na medijskom tržištu.
-
Nema komentara.