Home  /  Medijska scena  /  U fokusu

19. 08. 2015

Prodat Studio B, kupce do sada dobilo devet medija

Beograd, 19.8.2015. (BETA) - Beogradska televizija Studio B prodata je za 530.000 evra vlasnicima radio stanica Jat, TDI, Hit i Karolina. Kako je saopšteno 19. avgusta na otvaranju finansijske ponude u Agenciji za privatizaciju, ugovor će biti sklopljen posle dobijanja saglasnosti regulatornih tela, a kupci očekuju da će to biti u roku od 20-ak dana. Od 72 medija u kojima država i lokalne samouprave imaju udeo kupce je dobilo njih devet.

Pored Tanjuga, za koji u prvom pozivu nije pronađen kupac, Studio B je najveći medij predviđen za privatizaciju. Procenjena vrednost kapitala ove medijske kuće u vlasništvu grada je 528.626 evra.

Novi vlasnik je marketinška agencija Maksim medija koja je jedina dostavila ponudu.

Maksim medija je vlasnik četiri radija - Hit FM koji ima nacionalnu frekvenciju, gradski radio Jat, TDI i Karolina koja je najnoviji radio te grupe s početkom rada krajem 2013.

Zakonski zastupnik Maksim medija Ružica Krdžić rekla je novinarima da je kupovina Studija B logičan nastavak širenja te firme koja ima desetogodišnje iskustvo u poslovanju radio stanica.

"Nadamo se da će naše iskustvo doprineti boljoj poziciji i razvoju Studija B", istakla je Krdžić.

Ona je dodala da će o planovima za Studio B moći da govori posle potpisivanja kupoprodajnog ugovora, što se očekuje u narednih dvadesetak dana.


Prodato devet medija

Od 72 medija u kojima država i lokalne samouprave imaju vlasništvo do 19. avgusta je prodato devet lokalnih medija - RTV Trstenik, RTV Pančevo, Televizija Apolo iz Novog Sada, RTV Bačka Palanka, RTV Kruševac, RTV Novi Pazar, RTV Kragujevac i RTV Inđija i Studio B.

Od toga je tri medija - RTV Kruševac, Kragujevac i Pančevo, kupio biznismen iz Kruševca Radoica Milosavljević, koji je bio zainteresovan i za RTV Trstenik. Prema pisanju medija zainteresovan je i za RTV Brus, a otkupio je i konkursnu dokumentaciju za Tanjug s tim što ponudu ipak nije dostavio.

Milosavljević je za Blic negirao političke motive za kupovinu medija, kao i povezanost sa ministrom Bratislavom Gašićem, koji je takođe iz Kruševca.


"Televizije kupujem samo u interesu svog džepa, a ne džepa SNS ili Bate Gašića. Njega poznajem, ali nemam nikakve poslovne veze s njim. Uostalom, nisam ni član SNS, već SPS, i to od osnivanja. U vlasti sam bio kao zamenik gradonačelnika od 2009. do 2012. i od tada nisam više aktivno u politici, već u biznisu. Ozbiljan sam kupac i ne znam šta je tu vama čudno", rekao je on.

RTV Inđija je prodata jedinom ponuđaču Danijeli Šuši iz Šida, RTV Novi Pazar konzorcijumu privatnih lica na čelu sa Denisom Mavrićem, direktorom te televizije,  RTV Bačka Palanka Pavlu Anušiću koji je platio 25 puta veću cenu od procenjene vrednosti kapitala, RTV Trstenik konzorcijumu privatnih lica koje predvode Vladimir Stevanović i Milorad Pantić, a novosadska Televizija Apolo prodata je preduzeću Srbija danas, vlasniku istoimenog portala.

U javnosti je postavljeno pitanje o motivima novih vlasnika RTV Trstenik da plate 7 puta veću cenu od početne za tu stanicu. Kako je preneo B92, oprema je dotrajala, a skoro svi izuzev administrativnih radnika su uzeli otpremnine. Kako je prenela ova stanica, novi vlasnici za sada imaju benzinsku pumpu i proizvodnju sadnica, a za medije nisu želeli da govore o planovima za RTV Trstenik


Neuspešne su bile prodaje za niz medija - Radio Bačku, Radio Medveđu, Radio-televizij Mlava iz Petrovca, Radio Suboticu, Radio Požarevac, RTV Šabac, Nišku televiziju, Radio Valjevo, Radio Sečanj, Radio Petrovac, Ivanjički radio, RTV Jagodinu, RTV Reč radnika iz Aleksinca i novinsku agenciju Tanjug. 

Javne licitacije medija počele su 6. avgusta, a po novim propisima oni treba da budu privatizovani do kraja oktobra ove godine. Ako do tada ne dobiju novog vlasnika, njihove akcije će biti besplatno podeljene sadašnjim i bivšim radnicima.

Za neke medije doneta je odluka da se podele akcije bez pokušaja prodaje. Takav je slučaj sa RTV Vranje.

  • Nema komentara.

Najnovije

Ostali članci
Pravni monitoring
Medijska pismenost
Korupcija u fokusu
izvestaj
Bolja Srbija
Lokalne samouprave
demolizam
ANEM kampanje

Anketa

Novi medijski zakoni

Koliko će novi medijski zakoni podstaći razvoj medijskog sektora?

Značajno

Donekle

Malo

Nimalo

Rezultati

Intranet login

Najnovije informacije o aktivnostima ANEMa

Prijavite se!

Unicef
Unicef
Bolja Srbija
Novinari

Rekonstrukcija i redizajn web sajta realizovani su zahvaljujući građanima SAD u okviru programa podrške medijima Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) koji implementira IREX.
Sadržaj web sajta je isključiva odgovornost ANEMa i ne predstavlja zvaničan stav USAID-a i IREX-a.

 

Takovska 9/16, 11 000 Beograd; Tel/fax: 011/32 25 852, 011/ 30 38 383, 011/ 30 38 384; E-mail: anem@anem.org.rs